Esztétikai fogászat

Esztétikus, szép fogak

Kismama fogápolsá

Esztétikai fogászat betétek (inlay/onlay)

• A betétet abban az esetben ajánljuk a páciensnek, amikor a fog nagy hányada hiányzik, és a tömőanyagok zsugorodási tulajdonságát tekintve, nem lehetne kivitelezni a tökéletes széli záródást. Előnyös tulajdonságuk, hogy képesek az eredeti fog felépítését / csücsök – barázda rendszer, kontaktpont/, színét visszaadni. Az inlay/onlay betét rendelői lenyomat alapján, fogtechnikus által készül.

Mikor használunk Inlay vagy Onlay betétet?

Inlay

• betétet, abban az esetben használunk, ha a fog legalább 1 csücske ép. Ebben az esetben az inlay meg tud kapaszkodni. Az inlayt csak a fog üregébe ragasztjuk.

Onlay:

• Onlay betétet, abban az esetben használunk, ha a fognak nincs egyetlen ép felszíne sem. Az onlay a teljes rágófelszínt beborítja

Az inlay/onlay készítésének menete:

• : Mivel a betétek fogtechnikus által készülnek a fogászati kezelés 2 ülésben zajlik!

Első ülés:

1. Érzéstelenítés

2. Szuvas fogrész eltávolítása

3. Üregpreparálás

4. Lenyomat

• Szilikon lenyomatot veszünk az üregről és az alsó-felső fogsorról. A szilikon lenyomatot kiegészítjük viaszharapással.

5. Fogszín kiválasztása

6. Ideiglenes fényrekötő tömés behelyezése

• Az előkészített üregbe ideiglenes tömőanyagot helyezünk, hogy megvédjük a preparált felszíneket és éleket valamint a fogbelet a mechanikai hatásoktól.
  • A lenyomatot fogtechnikai laboratóriumba küldjük, ahol elkészítik az inlay vagy onlay betétet. A betét elkészülési ideje átlagosan 5 munkanap.

Második ülés:

1. Izolálás / nyálmentesítése a fognak/

2. Ideiglenes tömés eltávolítása

3. A betét bepróbálása

• Megnézzük a megfelelő széli záródását, a betét színét, formáját.

4. Beragasztás

• A páciens által elfogadott inlay vagy onlay betétet, speciális ragasztóanyaggal beragasztjuk.

6. Utómunkálatok

• A felesleges ragasztóanyag eltávolítása, az inlay vagy onlay felszínének simává polírozása

Milyen anyagból készülhet az inlay, onlay betét?

• A betétek készülhetnek aranyból, kerámiából, műanyagból, és kerámia- nemesfém kombinációjából. Mi a különbség az anyagok között?

Arany inlay/onlay:

• Az arany esztétikai szempontból nem, de funkcionalitását tekintve a legjobb anyag. Az arany betét széleit leheletvékonyan lehet kidolgozni, ezért nem kell ép foganyagot feláldozni, ugyanakkor a széli záródás tökéletes. A későbbi széli elváltozások könnyen javíthatóak. Fémallergiás pácienseknek is kiváló megoldás, hiszen az arany nem bocsájt ki fémet. Azoknak a pácienseknek javasoljuk, akiknek nem az esztétika a legfontosabb.

Kerámia inlay/onlay:

• A kerámia betét minden szintű esztétikai igényt kielégít. Legtöbbször porcelánból készül. A nagyfokú esztétikai igényeknek a porcelán anyaga az, amely szín és transzparencia szempontjából megfelel. Alkalmazásával tökéletesen visszaadja az eredeti fog színét, anatómiáját, miközben beleolvad környezetébe. Azoknak a pácienseknek javasoljuk, akiknek a fogfelszín mellett a fog közötti területeket is fel kell építeni.

Műanyag inlay/onlay

• A kerámia betétekhez képest kevésbé sérülékenyebb. Esztétikai szempontból szintén minden igényt kielégít. A fog formájához tökéletesen illeszkedik, széli záródása pontos. Keménységük és kopásállóságuk a fog eredeti szövetéhez hasonlít, a szemben lévő fogakat nem koptatja.

Kerámia és nemesfém kombinációjú inlay/onlay:

• Az inlay/onlay betét alapját egy vékony galvanizált arany réteg alkotja, melyre ráégetik a felső porcelán réteget Az arany tulajdonsága  miatt a széli záródás tökéletes, a porcelán az eredeti fogszínt képes visszaadni. Hátránya, hogy a fog széli részein vékony aranyszegély marad.
  • További információért kérjük, keressen minket bizalommal!